0

بررسی وضعیت بارداری و تولد در آهوان

ماده ها در زمان بارداری از نرها جدا هستند و از گله کناره گیری می کنند. آهو هنگام زایمان شبیه دیگر آنتلوپ ها متناوباً می ایستد و دراز می کشد و مرتب در اطراف حصار حرکت می کند تا جای مناسبی برای زایمان خود بیابد. بیشترین انقباضات رحم در حال استراحت رخ می دهد.در ادامه اطلاعاتی درباره بارداری و تولد در آهو گردآوری شده است.

بارداری و تولد

از باغ وحش اس تی لوئیز گزارش شده است که طول مدت بارداری برای آهوان اسپک ۱۹۰-۱۶۹ روز است و به طور میانگین 6/178 روز برای ۱۵ تولد بوده است. برای بارداری و تولد در آهو و فصل بارداری در ماه های مختلف سال گزارشی وجود ندارد.
۵ ماده که به بچه های خود شیر نمی دادند ظرف ۱۰ روز پس از زایمان باردار شدند که این امر آمادگی رحم را پس از زایمان نشان می دهد. مشاهده یک فاصله تولد بین ۲۱۲-۲۰۱ روز غیر معمول نیست که این امر در دو ماده که به بره های خود شیر می دادند و یا در آنهایی که بره های خود را در هفت روز اول پس از زایمان از دست دادند مشاهده شده است. این بستگی به خط مشی مدیریتی دارد به هر حال هر جایی که ممکن است فاصله بین دو تولد را حداقل ۲۱۰ روز طولانی می کنند این امر به رحم اجازه می دهد که به شکل و اندازه و حالت طبیعی خود برگردد.

بارداری و تولد در آهو
در حصار مشخص گردید که طول مدت بارداری برای آهوی ایرانی 158±2⁄3 روز می باشد و این زمان برای جبير 164±4⁄27 روز است.
طول مدت بارداری برای آهوی دور کاس ۱۷۲ روز تا ۱۷۳ روز، آهوی لپتوسروس ۱۶۹ روز، آهوی روفی فرون ۱۸۷ تا ۱۸۹ روز و آهوی گرانت ۱۹۸ تا ۱۹۹ روز محاسبه شده است. ماده ها در زمان بارداری از نرها جدا هستند و مشاهده گردید که آهوی ماده ایرانی در موقع بارداری تا زمان تولد نوزاد از گله کناره گیری می¬کند.
آهو حيوان بسیار ترسویی است و مشخص گردید که اغلب تحریک هایی که در روزهای آخر بارداری به آهوی باردار وارد می شود منجر به سقط جنین و یا زایمان های زود رس می گردد که نهایتا نوزادان زود متولد شده و به دلیل این که توانایی ایستادن روی پاها و مصرف شیر را ندارند تلف می شوند.
آهو شبیه دیگر آنتلوپ ها در هنگام زایمان متناوباً می ایستد و دراز می کشد و مرتب در اطراف حصار حرکت می کند تا جای مناسبی برای زایمان خود بیابد. ماده آهو در هر دو گونه آهوی ایرانی و جبیر پس از زایمان، جفت و مایعات زایمان را مصرف می کند. مشابه این رفتار برای آهوی دورکاس، آهوی اسپک، آهوی کوهی و دیگر گونه ها گزارش شده است.

این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج