0

معرفی بیماری های دستگاه گوارش سگ:بیماری های زبان

بیماری های زبان سگ

اگر به هر علتی احساس کردید حيوان شما بیمار شده و یا در وضعیت طبیعی قرار ندارد، بهتر است او را جهت معاینه نزد دکتر دامپزشک ببرید. برای دستیابی به تشخیص درست، قبل از هر چیز مشاهدات صاحب حیوان از وضعیت جسمی و روند بیماری سگ خود مورد توجه قرار می گیرد. دادن شرح حال کامل و جامع و بیان تغییر حالت حیوان توسط صاحب او می تواند کمک شایانی در تشخیص باشد در ادامه به معرفی یکی دیگر از بیماری های دستگاه گوارش سگ ، بیماری های زبان سگ می پردازیم.

بیماری های دستگاه گوارش

وظیفه اصلی دستگاه گوارش اخذ غذا، خرد کردن، نرم کردن، هضم و جذب آن به منظور تأمین انرژی و مواد اولیه مورد نیاز برای ادامه زندگی و انجام فعالیت های روزانه می­باشد. اختلالات دستگاه گوارش منجر به کاهش فعالیت یا توقف روند فوق شده و مشکلات عمده ای را برای حیوان بوجود می آورد. در این بخش به مهمترین بیماری­های گوارشی در سگ ها اشاره شده است.

بیماری های زبان سگ

بیماری های زبان

بیماری ها و اختلالات زبان، ممکن است مربوط به خود زبان بوده و یا تحت تأثیر بیماری­های محوطه دهانی ایجاد شود. در توله سگ­ها عارضه ای به نام زبان گنجشک وجود دارد که در این حالت زبان بسیار باریک بوده و با تغییر شکل زبان و نیز اختلال در عمل بلع حیوان همراه است. به نظر می­رسد که این عارضه یک بیماری ارثی در سگ­ها باشد.

اما بیشتر ضایعات زبانی در سگ­ها به علت وارد شدن ضربه و یا ایجاد التهاب رخ می دهد. البته سوختگی با مواد شیمیایی یا برق (جریان الکتریسیته) نیز می تواند منجر به التهاب زبان گردد. پیچیده شدن نخ نایلون ماهیگیری به دور زبان به عنوان علت ایجاد جراحت در زبان حیوان نیز گزارش شده است. زخم­های زبان در سگ ها به دنبال نارسایی حاد و مزمن کلیه و یا التهاب پانکراس هم دیده شده است. سگ مبتلا اغلب بی­اشتها و مضطرب بوده و دهانش بوی بدی می دهد.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج