0

تغذیه اسب:تغذیه اسب های چاق

تغذیه اسب های چاق

چاقی مشکلی است که بسیاری از مزارع پرورشی با آن روبرو بوده و حتی بسیاری از اوقات متخصصینی که تمامی تلاش خود را روی اسب های مسابقه ای و مشابه آن ها متمرکز کرده اند نیز آن را نادیده می گیرند. معمولاً به دارندگان اسب های چاق توصیه می شود که برای رهایی آن ها از مشکل چاقی تا شروع فصلن تمرین صبر کنند اما انجام این کار رضایت بخش نیست. در مقاله های پیشین در مورد تغذیه اسب های بیمار نکاتی را بیان کردیم در این پست به تغذیه اسب های چاق می پردازیم.

تغذیه اسب های چاق

در صورتی که بهار زود هم فرا برسد باز در نهایت اسب های جوان مبتلا به مشکل لنگش خواهند شد. سوارکاری با این اسب ها در حالی که افزایش وزن داشته باشند، فشار زیادی بر روی اندام های حرکتی آنها وارد خواهد کرد که در صورت تداوم موجب توقف رشد حیوان خواهد شد. بنابراین وزن اسب های چاق باید پیش از درآمدن علوفه بهاره به تدریج کاهش یابد. این کار را می توان در بهار نیز ادامه داد و با کم کردن جیره روند متناسب ساختن وضعیت بدن آن ها را تسریع نمود. با این وجود کاهش وزن در اسب ها همانند انسان فرایندی کند می باشد. پس:

  • میزان علوفه تغذیه شده در مزرعه در طول روز را کاهش دهید.
  • مقدار بسیار کمی خوراک کنسانتره ای را برای تأمین مواد معدنی و ویتامین های ضروری در اختیار حیوان قرار دهید. مقداری سنگ آهک به خوراک بیفزایید خصوصاً اگر بخش علوفه ای جیره قطع شده باشد.
  • در صورتی که اسب شب ها در جایگاه قرار دارد سعی کنید در تمامی زمان ها مقدار کمی علوفه در اختیار داشته باشد.
  • در صورتی که اسب شب در بیرون از جایگاه باشد هنگام عصر هیچ علوفه ای به او نخورانید. حیوان در این صورت می تواند سر تا سر شب در مزرعه بچرخد و علی رغم تمرین بدنی بیشتر خوراک مورد نیاز خود را نیز به دست آورد.

تغذیه اسب های چاق


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج