0

معرفی موردی سگ های کار: سگ نژاد پینچر

سگ نژاد پینچر

در مقالات قبل با چند نوع از نژادهای سگ آشنا شدیم. در این مقاله با سگ نژاد پینچر آشنا و خصوصیات ظاهری و اخلاقی آن ها را بررسی می کنیم. با ما همراه باشید.

پینچر Pinscher

اصلیت این سگ المانی بوده و نام آن از یک اصطلاح آلمانی به معنای (گزنده) استخراج شده است. اما در واقع بسیار مهربان، آرام و فداکار است. این حیوان با اینکه یک سگ قدیمی به حساب می آید، اما در اواخر قرن ۱۸ میلادی بود که به خوبی شناخته شده. انگلیسی ها عقیده دارند که این نژاد مخصوص افراد کوچک اندام است. امروزه به عنوان سگ نگهبان نیز مورد توجه قرار گرفته است.

مشخصات ظاهری: این سگ از نظر ظاهری بسیار شبیه سگ های نژاد دوبرمن و مینیاتور پینچر است. دارای بدنی کشیده و عضلانی بوده، سری کشیده و گردنی مستقیم دارد. گوش­هایش تقریباً بلند و آویزان است و از اینرو اغلب طی عمل جراحی بریده می شود تا حالت سیخ و ایستاده پیدا کند. دم نیز معمولاً از مهره سوم جراحی شده و قطع می شود. دست­ها و پاهایی بلند و متناسب با اندازه جثه دارد و متوسط ارتفاع بدن بین 43 تا 48 سانتیمتر می باشد. سطح بدن پوشیده از موهای کوتاه و براقی است که به رنگ­های زیبا و متنوعی دیده می شود. رنگ بدن اغلب آنها قهوه ای تیره تا سیاه رنگ بوده، ولی گاهی به رنگ­های بلوطی، آبی – خاکستری و یا فلفل نمکی با لکه های قرمز آتشی و یا بدون لکه نیز دیده می شود.

خصوصیات اخلاقی: سگی بسیار آرام، مهربان، فداکار و چالاک بوده و از هوش بالایی برخوردار است. در  صورتی که خوب تربیت شود می تواند به عنوان یک دوست و همام مناسب برای اعضای خانواده محسوب شود. متوسط طول عمر این حیوان در حدود ۱۱ تا ۱۲ سال است.

سگ نژاد پینچر

 


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج