0

نگاه کلی به اهداف پرورش قرقاول

نگاه کلی به اهداف پرورش قرقاول1

در مقاله قببلی به طور مفصل در مورد انواع نژادهای قرقاول در جهان پرداخته شد در ادامه به اهداف پرورش قرقاول از جمله گوشت و راه اندازی شکارگاهای مصنوعی و دیگر اهداف آن را بررسی می کنیم .

اهداف پرورش قرقاول :

١. مصرف گوشت :

استفاده گوشت قرقاول یکی از اهداف اصلی پرورش قرقاول می باشد. گوشت قرقاول یکی از خوشمزه ترین ولذيذ­ترین انواع گوشت در جهان به شمار می رود و این گوشت در مقایسه با گوشت مرغ و بوقلمون خواص بیشتری داشته و در جایگاه بالاتری قرار می گیرد. البته نباید فراموش کرد که افراد زیادی معتقدند که اصولاً گوشت شکار خواه کبک ، خواه قرقاول و آهو و يا بز کوهی بهتر و لذيذتر از سایر انواع گوشت است ، همچنین باید خاطر نشان کرد که یکی از مشکلات مصرف گوشت قرقاول قیمت گران آن است که امکان دستیابی آن را برای خانواده های فقیر ناممکن و برای خانواده های طبقه متوسط جامعه دشوار می سازد.

گوشت قرقاول

۲. راه اندازی شکارگاه های مصنوعی:

روایات شکار پرندگان حلال گوشت یکی از ورزش های قدیمی ایرانیان است و در قرآن کریم نیز به این موضوع اشاره شده و حتی به مسلمانان اجازه داده شده است که از سگ های تازی برای این کار استفاده کنند، از این رو می توان با پرورش انبوه قرقاول و رها کردن آن در شکارگاه های مصنوعی تفریح جالبی برای طرفداران این نوع ورزش آماده کرد، بدیهی است که راه اندازی این گونه شکارگاه های مصنوعی می تواند یکی از عوامل مهم جذب توریست باشد.

در چنین حالتی می توان ضمن جلوگیری از آسیب و تخریب محیط زیست، فرصت های شغلی فراوانی ایجاد کرد. نظر به این که ایران یک کشور رو به رشد محسوب می گردد، لذا یافتن راه حل های قانونی ایجاد اشتغال از جمله مسایل مهم و ملی تلقی می شود. قابل ذکر است که در سال های اخیر بسیاری از کشورهای اروپایی تلاش هایی در زمینه راه اندازی شکارگاه های مصنوعی نموده اند که از آن میان می توان انگلستان را ذکر کرد که سالانه در حدود ۱۵ میلیون پرنده عمدتا به منظور ورزش تیراندازی پرورش می یابند، ضمنا علاقه روزافزونی برای مصرف گوشت این نوع پرندگان وجود دارد.

حدود ۱۵-۱۰ پوند هزینه تولید یک پرنده در انگلستان می شود تا به هوا رفته و هدف تیر قرار گیرد؛ ظهور تیر اندازی تفریحی به عنوان یک ورزش وپرداخت سخاوت مندانه هزینه این ورزش از سوی ورزشکاران این رشته، پرورش این نوع پرندگان را در انگلستان رونق داده است. شکار هر پرنده پرورشی برای شکارچی ۱۵ پوند خرج دارد. پیوستن به اتحادیه شکارچیان هم ۲۰۰۰ پوند هزینه دارد. لذا این ورزش برای گردانندگان در آمد زیادی در بر دارد.

٣. استفاده از زیبایی های پرنده :

یکی دیگر از اهداف پرورش قرقاول ، استفاده از زیبایی پرنده در باغ های بزرگ خصوصی و عمومی است. برخی از پرورش دهندگان قرقاول، با انتخاب نژادهای زیبا و معینی اقدام به پرورش آن نموده و در انتها آن قرقاول ها را به باغ وحش ها، پارک پرندگان و پارک های معمولی می فروشند تا در معرض دید عموم قرار گیرند. امروزه شهرداری­های بسیاری از شهرهای کوچک و بزرگ اقدام به تأسیس و راه اندازی قفس های بزرگ نگهداری از پرندگان مختلف در پارک های شهر کرده اند و در این قفس ها تعداد زیادی از گونه های مخان پرندگان نگهداری شده و هر روز مورد بازدید هزاران نفر قرار می گیرند.

4.استفاده در تاکسیدرمی:

تاکسیدرمی عبارت از روشی است که به وسیله آن اقدام به خشک کردن پرنده نموده و آن را به صورت مجمسه­ای زیبا و دیدنی در می آورند. بدیهی است که راه اندازی کارگاه های تاکسیدرمی می تواند منبع درآمد خوبی برای افراد بوده و این پرندگان خشک شده باعث جلب سیاحان و جهانگردان گردیده و ارز آوری خوبی برای کشور داشته باشد.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

 

 

امتیاز شما به مقاله
[: 2 امتیاز از مجموع: 5]
برچسب‌ها:

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج