0

نکات آموزشی در نحوه سخنگویی عروس هلندی

آموزش سخنگویی عروس هلندی

برای آموزش بهتر عروس هلندی نکاتی را بیان کردیم یکی از جذاب ترین و خوشایندترین مسئله ای که می تواند در نگهداری پرنده زینتی شما اتفاق بیافتد سخنگو شدن آن است. اگر چه بسیاری از نژادهای طوطی ها توانایی ادای کلمات و تقلید صداها را دارند اما به ندرت دیده می شوند که یک پرنده یا طوطی هم زیبایی و هم توانایی سخنگو شدن را با هم داشته باشد. در ادامه نکات مهمی را آموزش سخنگویی عروس هلندی را بیان می کنیم.

عروس هلندی سخنگو

در خصوص نحوه آموزش سخنگویی عروس هلندی توضیحاتی را یادآور می شویم :

اولین و مهمترین مسئله ذهنیت مثبت و امیدوار بودن به اینکه شما می توانید به عروس هلندی خود یاد بدهید که چگونه صحبت نماید.

عروس هلندی و یا هر طوطی با نژاد دیگری توانایی یادگرفتن ادای کلمات را دارد، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که از یک گونه همه بتوانند صحبت کنند و یا نکنند و این بستگی به میزان تکرار و وقتی که صاحب پرنده در این زمینه صرف می کند دارد.

عروس هلندی از این جهت گفته می شود که توانایی یادگرفتن صداها و یا کلمات را دارند :

  1.  استعداد بسیار خوب در تقلید کارها و صداها را دارند به دلیل کارایی مغزشان
  2.  از لحاظ فیزیک بدنی ذات این توانایی را دارند به دلیل نوک کج حنجره خوب

بیشتر کارشناسان و دامپزشکان معتقد هستند بهترین سن جهت آموزش عروس هلندی هنگامی که لانه را ترک کرد می باشد. یک عروس هلندی بالغ به مراتب کمتر از یک عروس هلندی جوان توان یادگیری و صحبت کردن را دارد و همچنین گفته می شود جنس نر راحتتر و سریعتر سخنگو می شود ( البته برخی از ماده های پر حرف هم دیده شده است).

آموزش سخنگویی عروس هلندی

نکات آموزشی در نحوه سخنگویی

  • – به طور یقین اگر یک پرنده تک را نگهداری و جهت سخنگو نمودن آموزش دهید، امکان موفقیت بیشتر خواهد بود. پرندگانی که بصورتی گروهی یا جفتی نگهداری می شوند به دلیل اینکه دو هم نوع با هم هستند هیچ نیازی و رابطه احساسی با انسان پیدا نمی کنند و بیشتر از روی غریزه درصدد جفت شدن و تکثیر می باشند.
  • – کلیه اسباب بازی ها و آینه ها و لوازم اضافی را از قفس خارج نمائید.
  • – با یک پرنده جوان تر شروع نمایید.
  • – سعی کنید از نژادهایی که جهش ژنتیکی رنگی پیدا کرده اند انتخاب ننمایید.
  • – بسیاری از کارشناسان و افراد با تجربه معتقدند که اگر می خواهید حرف زدن را آموزش دهید هرگز با یاد دادن سوت شروع نکنید. از هیچ وسیله ای که صدایی شبیه به سوت قطار و یا غیره را دارد استفاده ننمائید.
  • – با کلمات کوچک و ساده مثل نام پرنده شروع کنید و سعی نمائید خیلی واضح و رسا تکرار نمائید. از کلمات در هم پیچیده و مشکل و سرعت در ادای کلمات پرهیز نمائید.
  • – کلمات را با شور و شوق ادا نمائید.
  • – سعی کنید از کلماتی که در طول روز زندگی تکرار می کنید، استفاده نمائید مثلاً « سلام » و یا « صبح به خیر» زمانی که کاور را بر می دارید و برعکس « شب به خیر» یا در زمان ترک اتاق «خداحافظ » به دلیل اینکه کلمات که گفته شد در در طول روز کاربرد دارد و بیش از حد می تواند تکرار شود استفاده نمائید. مطمئن باشید عروس هلندی همه کلمات را می شنود و احتمالاً کلماتی را که جالب و راحت به نظر می رسد را یاد می گیرد.
  • هنگامی که پرنده کلمه ای را فرا گرفت بطور مثال سلام ادای کلمه را عوض نکنید و سعی کنید در روزهای بعد هم با همان تن صدا آن را تکرار کنید.
  • – مدت زمان آموزش را کوتاه نگه دارید. پرورش دهندگان عروس هلندی توصیه می کنند تا حداکثر زمان آموزش ۱۰ الی ۱۵ دقیقه در مکان کاملاً آرام باشد.
  • – اگر زمانی که شما در حال آموزش می باشید در پس زمینه صدای شما صدای رادیو و تلویزیون قرار داشته باشد پرنده توانایی یادگیری را از دست می دهد. این شرایط حتی اگر برای انسان به وجود آید و توان یادگیری را ضعیف می نماید.
  • – دقت نمائید تا عروس هلندی شما در جریان زندگی روزمره شما و خانواده حضور داشته باشد و در اتاق گوشير و تنها قرار نگیرد تا بتواند با فضای محیط ارتباط برقرار نماید. به مراتب دیده شده اکثر پرندگان کلمات تصادفی که می شنوند را سریعتر فرا می گیرند.

صبور باشید و اگر مشاهده نمودید که پرنده شما از چیزی ناراحت می باشد و نسبت به آن واکنش نشان می دهد، سعی نمائید اول آرامش را برقرار نمائید، تا احساس امنیت و راحتی به محیط باز گردد و سپس دوباره شروع به تمرین نمائید. همیشه در حین آموزش با یک تن صدا تمرین نمائید و عصبی نشوید.

به یاد داشته باشید آن یک پرنده است و روش ارتباط برقرار کردنش با همنوعان خود به گونه ای دیگر می باشد. در حین آموزش، عروس هلندی تان را با دقت زیر نظر بگیرید. بعضی از پرندگان زیر لب و یا در خواب صحبت می­کنند صدای عروس هلندی متفاوت و ضعیف است به دقت گوش کنید.

شما احتمالاً سی دی ها آموزش صحبت کردن که در بازار موجود می باشد را دیده اید. بنده به شخصه مخالف اینگونه آموزش می باشم. زمانی که یک پرنده مورد رگبار کلمات در عرض چند دقیقه قرار می گیرد، به طبع حوصله شنیدن کلمات تکراری و پشت سر هم را نخواهد داشت. در ضمن پرنده می آموزد که در هنگامی که تنها می باشد سخن بگوید و به اصطلاح خجالتی می شود «رخ در رخ » جواب نخواهد داد. حضور فیزیکی صاحب پرنده بسیار می تواند مفید باشد و حق انتخاب یادگیری کلمات با شما می باشد. در نهایت شما صبور باشید و آموزش مداوم خود را انجام دهید و اگر واقعاً از آموزش دادن ناامید و خسته شدید همچنان به این پرنده زیبا و منحصر به فرد عشق بورزید.

زمان آموزش

یکی از بهترین راه برای آموزش سخنگویی عروس هلندی گذراندن وقت با عروس هلندی تدریس و آموزش به او می باشد. پرنده از توجه شما به او لذت می برد و یا بیشتر شدن تعداد جلسات حتماً متوجه خواهید شد که رابطه شما چقدر بهتر می شود. قبل از اینکه شروع به تمرین نمائید از صبر و حوصله پرنده اطمینان حاصل نمائید. اگر عروس هلندی شما در حال بازیگوشی و شیطنت می باشد زمان مناسبی برای آموزش نیست.

هنگامی که پرنده در جای خود آرام نشسته و توجه می نمائید زمان مناسب برای تمرین می باشد رعایت این نکته بسیار ضروری و مفید می باشد.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی
امتیاز شما به مقاله
[: 1 امتیاز از مجموع: 5]
برچسب‌ها:

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج