0

آشنایی کلی با مراقبت از بچه گربه ­ها

مراقبت از بچه گربه ­ها

بعد از تولد، مواظبت و نگهداری از بچه گربه­ ها، از نظر سلامت جسمی و روانی  و انعکاس آن در دوران بلوغ از اهمیت خاصی برخوردار است.در حقیقت در این دوران است که پایه و اساس سلامت جسمی و حالات عاطفی گربه بنیاد گذارده خواهد شد. بنابراین در این دوره صاحب گربه باید بچه گربه ­ها را بدقت تحت نظر قرار دهد. در این پست آشنایی کلی با مراقبت از بچه گربه ­ها پرداخته می شود .

مراقبت از بچه گربه ­ها

در این سن بچه گربه­ها بسیار فریبنده، دلربا و دوست ­داشتنی هستند، زمانی­که بچه گربه­ها پا به عرصه زندگی می­گذارند از نعمت بینایی محروم است، بنابراین امکان این­که بتوانند مسیر و راه خود را تشخیص دهند، میسر نبوده و بیشتر سعی می­کنند به دور مادر جمع شده  از شیر مادر استفاده کنند. اما به تدریج که بزرگ شد و رشد کافی پیدا کرد، یعنی در حدود دو هفتگی، چشمان آن­ها باز خواهد شد و مسیر و راه خود را تشخیص می­دهد و برای به دست آوردن غذا تلاش خود را آغاز خواهند کرد. گاهی ممکن است به دست آوردن غذا در بچه گربه­ها با راهنمایی مادر نیز انجام گیرد.

با گذشت چند هفته، بچه گربه­ها آمادگی لازم را به دست خواهند آورد تا مقدمات به دست آوردن غذا از طریق شکار برای آن­ها فراهم شود، البته در گربه­ های اهلی که در منازل زندگی می­کنند، خود به خود غذای تهیه شده توسط صاحب خود در اختیار او قرار خواهد گرفت.ولی برای گربه­ های که به ­طور آزاد یا وحشی زندگی می­کنند، تهیه غذا از طریق شکار پرندگان باید انجام گیرد، گربه ­ها این­کار را با استفاده از پنجه­ های خود انجام خواهند داد، به­ خصوص پنجه­ های عقبی گربه با توجه به این­که قوی­تر و بزرگ­تر و کف گوشتی پنجه ­های عقبی از کرک و پشم انبوه پوشیده شده، به او اجازه می­دهند، در هنگام شکار یا راه رفتن آهسته و بدون صدا، عمل شکار را به نحو خاص انجام دهد. پنجه­ های عقبی گربه در کمک به پریدن و دویدن آن نقش بیشتری نسبت به دست­های گربه داشته، دست­های گربه بیشتر جهت برداشتن غذا و لمس اشیاء و با توجه به قوی بودن پنجه و امکان قرار گرفتن در سطح اشیاء که بطور محکم پنجه ­ها را به زمین چسبانده، می­تواند حتی از درختان بالا رود، باز کردن در را یاد بگیرد، اگر دستگیره درب در بالا قرار داشته، گربه می­تواند با پرش روی دو پا درب را باز کند.

مراقبت از بچه گربه ­ها


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج