0

تربیت سگ:آموزش سگ برای دستور برو، بيا

آموزش سگ برای دستور برو، بيا

این آموزش ها، شامل یاد دادن دستورات نسبتاً ساده ای است که یاد گرفتن آنها برای سگ، لازم و ضروری می باشد. آموزش این قبیل دستورات به حیوان، نگهداری او را آسان تر کرده و در برخی از موارد باعث حفظ سلامتی و جلوگیری از خطر برای او خواهد شد. دراین پست به آموزش سگ برای دستور برو، بيا آشنامی شویم.

آموزش های ابتدایی

توجه داشته باشید که دادن هر گونه آموزش به حیوان، مستلزم وجود رابطه دوستانه و صمیمی بین شما و سگتان می باشد و در صورتی که این رابطه به هر دلیلی وجود نداشته باشد، این آموزش­ها بدون شک با شکست همراه خواهد بود. حیوان برای آموختن دستورات شما و بکارگیری آنها، باید به شما اعتماد داشته و شما را به عنوان صاحب خود قبول کرده باشد. سعی کنید حداقل در آموزش موارد ضروری به سگ خود، سعی و تلاش کافی را به خرج دهید تا در مابقی زمانی که با او هستید، از این همزیستی لذت کافی را ببرید.

برو، بيا

آموزش این دو فرمان ساده به سگ، بسیاری از مشکلات شما را در مسائل مربوط به نگهداری او حل خواهد کرد. شروع این آموزش می تواند از حدود سن 6 ماهگی و بعد از یاد دادن دستورات بنشین، پاشو و بایست باشد. برای آموزش این دستورات بهتر است از یکی از افراد خانواده کمک بگیرید. برای یاد دادن این دستورات به یک طناب بلند و سبک نیاز دارید. طناب را به قلاده حیوان بسته و دستور بایست را به او بدهید. سپس از روبری حیوان در حالی که سر طناب را در دست دارید، از او دور شوید. این دور شدن باید در حالی باشد که نگاه شما کاملاً در نگاه حیوان دوخته باشد و در صورتی که خواست دنبال شما بیاید، او را با کلمه “نه” و “وایستا” در حالت ایستاده نگه دارید. شخصی که در این آموزش به شما کمک می کند، باید کنار سگ مانده و در صورتی که حیوان خواست دنبال شما بیاید، او را نگه دارد.

آموزش سگ برای دستور برو، بيا

آنگاه روی زمین نشسته و همزمان با گفتن کلمه “بیا” طناب را به آرامی به سمت خود بکشید. وقتی حیوان پیش شما رسید، او را تشویق کرده و دوباره این عمل را تکرار کنید. در ابتدای آموزش، دور شدن از حيوان ممکن است بیش از چند قدم مقدور نباشد ولی با پیشرفت آموزش، می توانید مسافت طولانی تری از او دور شوید. پس از اینکه این دستور به سگ تفهیم شد، کم طناب را کنار گذاشته و فقط با صدا او را به سوی خود بخوانید. انجام این عمل، ساده تر و عملی تر از آن چیزی است که به نظر می رسد.

برای آموزش دستور “برو” باید عکس این عمل را انجام دهید، به این صورت که سر طنابی را که به قلاده سگ متصل است به فرد کمک کننده داده، در حالی که حیوان در کنار شما قرار دارد، همزمان با گفتن دستور برو و با اشاره دست، طرف مقابل، سگ را بوسیله طناب از شما دور کند. بعد از اینکه سگ به اندازه کافی از شما دور شد، به او فرمان بایست داده و سپس از او بخواهید بیاید. با چند بار تکرار این عمل، دیگر نیازی به استفاده از طناب و شخص کمکی نبوده و سگ به خوبی این دستورات را انجام می دهد.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 1 امتیاز از مجموع: 5]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج