0

تغذیه اسب:تغذیه اسب­ها در مزرعه (مرتع)

تغذیه اسب­ها در مزرعه (مرتع)

علوفه ­دان باید طراحی مناسبی داشته و به طور منظم حرکت داده شود تا از شلوغی و تجاوز اسب­ها به حریم همدیگر جلوگیری نماید. طرح علوفه­ دان مورد استفاده برای گاو­ها که دارای کی ظرف خوراک در پایین نیز می­باشد مناسب نیست. استفاده از این نوع علوفه­ دان موجب می­شود که دانه­ ها درون چشم اسب افتاده و گوشه­های تیز آن موجب آسیب دیدن چشم حیوان گردد. برخی از آخورهای گرد گاوها مناسب هستند اما باید آن­ها از نوعی باشند که اسب نتواند سر خود را به آن زده و آن را واژگون سازد. در پست قبلی در مورد گیاهان علفی – خوراک­های جایگزین طبیعی در تغذیه اسب ها پرداختیم. در این پست به بررسی تغذیه اسب­ها در مزرعه (مرتع) می پردازیم.

تغذیه اسب­ها در مزرعه (مرتع)

آخور باید به اندازه کافی سنگین باشد تا پس از خالی شدن به سرعت واژگون نشود. به علاوه آن­ها باید در مکانی دارای شیب و زهکشی مناسب، دور از حصار و فاقد هرگونه زوایای تیز باشد.

علوفه­ دان­ه ها باید به طور محکم به درخت یا پایه­های فلزی محک بسته شوند تا این که پس از خالی شدن نیز بالاتر از پاهای اسب قرار گیرد. در غیر این صورت حیوان پاهای خود را در درون آن قرار می­دهد و ممکن است به خود آسیبی برساند.

بدیهی است اگر شما گروه­های مختلف اسب با اندازه­ های مختلف را در یک زمان با استفاده از علوفه­ دان تغذیه کنید کار اشتباهی انجام داده­اید. در این مورد بهتر است علوفه را بر روی زمین بریزید زیرا تلف شدن مقداری علوفه بهتر از برخورد اسب­ها با یکدیگر است. در صورتی که علوفه به شکل خرمن یا بسته فشرده شده باشد باید آن را در سطح زمین پراکنده ساخت تا درگیری و لگد پرانی اسب­ها به خاطر دستیابی سریع­تر به خوراک به حداقل برسد.

تغذیه کنسانتره نیز باید به دقت و با نظارت کافی صورت پذیرد چون در غیر این صورت اسب­ها در این زمان بسیار مهاجم و پرخاشگر شده و ممکن است به خود و یا شخص غذا دهنده آسیب برسانند.

تغذیه اسب­ها در مزرعه (مرتع)

اغلب خوراک تمامی اسب­ها را در زمانی مشابه در اختیار آن­ها قرار می­دهند و یا اسب را بیرون آورده و دور از نظر سایرین تغذیه می­کنند. انواع مختلفی از سطل­ ها و آخورها وجود دارد که می­توان آن­ها را به ستون یا سیم­ های حصار آویزان نمود. اگر چه ممکن است آن­ها واژگون شده و محتویاتشان خالی شود. بنابراین برای جلوگیری از اتلاف خوراک می­توان از آخورهای ثابت زمینی استفاده نمود. این نوع آخورها را می­توان از بازار خریداری نمود یا از یک تایر مستهلک که انتهای آن بسته شده است استفاده کرد.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج