0

دلایل ایرانی ها و دلایل منطقی برای خرید کاسکو

دلایل ایرانی ها و دلایل منطقی برای خرید کاسکو1

در مقالات دیگر دلایل خرید کاسکو را بررسی کردیم . برخلاف کشورهای غربی که واردات کاسکوهای وحشی و بسیاری از حیوانات و پرندگان وحشی به آنها غیر قانونی است و به علت مجازات های سخت و اکید، کسی جرأت واردات غیر قانونی حیات وحش را ندارد، در کشورهایی مثل ایران؛ علی رغم غیر قانونی بودن واردات حیوانات و پرندگان وحشی، انواع حیوانات و پرندگان وحشی مورد علاقه مردم به وفور وارد می شود و از فروشگاه های پرنده مردم می توانند بازیچه های خانگی مورد علاقه خود را خریداری کنند. از دلایل ایرانی ها و دلایل منطقی برای خرید کاسکو می توان به سرگرمی ، رفع افسردگی ، فروش جوجه های و ..اشاره کرد درادامه به این دلایل می پردازیم.

دلایل ایرانی ها برای خرید کاسکو

اما موضوع مورد بحث ما این است که فرد علاقه مند به خرید کاسکو، چگونه باید اقدام کند که پس از خرید پشیمان نشود؛ زیرا تمام کاسکوها به ظاهر شبیه هم هستند و بسیاری از آنها کاملاً سالم به نظر می رسند. حال چرا در خرید کاسکو تجربه لازم است و چه نوع کاسکوهایی در بازار موجودند و خریدار باید به خرید چه کاسکویی اقدام کند؟ جواب این سؤالات به شرح زیر است که ضمن آن شما آموزش می بینید که دقیقاً کاسکوی مطلوب و مورد علاقه خود را خریداری کنید و بعد از خرید فروشنده را مقصر اشتباه و بی تجربگی خود نکنید. بنابراین قبل از خرید کاسکو، شما باید علاوه بر فنون نگهداری، تغذیه و تعلیم و تربیت؛ مهم ترین اطلاعات اولیه؛ یعنی انتخاب صحیح و خرید درست را انجام دهید.

دلایل منطقی برای خرید کاسکو

(۱) برای ایجاد سرگرمی در هر خانه نیازمند به چنین سرگرمی.

(۲) برای دفع یا رفع افسردگی از یکی از افراد افسرده موجود در خانه.

(3) برای سخنگوکردن کاسکو به منظور کسب درآمد از فروش کاسکوی سخنگو به عنوان یک شغل تمام وقت یا پاره وقت

(۴) برای جوجه کشی از کاسکو به منظور فروش جوجه های تولیدی

(۵) برای تولید جفت های واقعی آماده یا نسبتاً آماده برای جوجه کشی و فروش چنان جفت­ها به افراد علاقه­مند جوجه کشی

فراموش نکنید که وقتی شما قصد می­کنید به هریک از منظورهای فوق کاسکو خریداری اکنون، فرقی نمی­کند که منظور شما کدام یک باشد، اما باید علم کاسکو را خواب بدانید تا بتوانید موفق شوید. در غیر این صورت، نه می توانید یک کاسکوی خانگی شادی آفرین به دست آورید و نه می توانید ریالی از سه روش پول درآوردن از کاسکو به دست آورید.

دلایل ایرانی ها و دلایل منطقی برای خرید کاسکو

من چندین نفر را می شناسم که هریک با خرید ۳۰ تا ۵۰ کاسکوی بالغ چشم زرد و به خیال خودشان بدون مشاوره با متخصص، مشغول کار جوجه کشی شده اند و تمام آنها پس از مدتی مجبور شدند از مجموع کاسکوهای خریداری کرده، آنهایی را که توانسته بودند ظرف حدود یک سال زنده نگهدارند، با حدود ۴۰ درصد قیمت خرید به فروشندگان حرفه ای بفروشند. و اما از میان آنها، یک فرد تحصیل کرده؛ هم با مطالعه دقیق  و هم با مشاوره ، سرانجام موفق به جوجه کشی از کاسکو در سطح بسیار محدود شده است و اکنون کاسکوهایش را در سایت اینترنتی اش پیش فروش می کند.

اما اشکال کار او نیز این ترفند غیراخلاقی است که مدعی شده است «من تمام جوجه هایم را با تضمین سخنگوشدن می فروشم». این درحالی است که در هیچ جای دنیا، تاکنون چنین ترفندی را کسی به کار نگرفته است؛ زیرا کاسکوها چه جوجه پرورشی باشند و چه جوجه وحشی وارداتی، برخی سخنگو خواهند شد و برخی نخواهند شد و چون سخنگوشدن کاسکوها منحصرأ بستگی به ساختمان حنجره (سیرینکس) آنها دارد و احدی نمی تواند ساختمان درونی سیرینکس کاسکوها را از روی شکل ظاهری آنها تشخیص دهد، تحت هیچ شرایط هیچ کسی نمی تواند مدعی شود که فلان جوجه یا کاسکوی بالغ سخن گو می شود یا نمی شود – چه رسد به اینکه مدعی شود تمام جوجه های من سخن گو خواهند شد.

بنابراین از شما می­خواهم که از هیچ فروشنده ای این سئوال را نکنید که آیا فلان کاسکویی را که پسندهاید، سخن گو می شود یا نمی شودا همچنین از هیچ فروشنده ای نخواهید یک کاسکو برای من انتخاب کن که حتماً سخنگو شود – چرا که اگر فروشنده تمام زندگی اش را هم صرف خرید و فروش کاسکو کرده باشد، او نیز ابدا چنین توان تشخیصی را ندارد.

درحقیقت وقتی شما گول چنان افراد با این ادعای کذب را بخورید، قطعاً در اول کار فریب خورده اید و اگر از برخی فروشندگان نیز چنین درخواستی داشته باشید، لاجرم برخی از آنها برای اینکه کاسکویی موردعلاقه شما را به شما بفروشند، ممکن است، بیهوده و بی اساس کاسکویی را به شما معرفی کنند و بگویند که این کاسکو سخنگو خواهد شد.

بگذارید حقیقت قضیه را به شما بگویم که مطلب فوق برای همیشه آویزه گوش شما بشود: واقعیت این است که فرق بین یک کاسکو پرورشی یا وحشی که هنوز سخن گو نشده یا وقتش نرسیده که چه چنان توانی را پیدا بکند یا نکند، با یک کاسکوی سخنگوی متوسط، حداقل 7 میلیون تومان است. حال اگر هر فروشنده ای که چنان ادعا را دارد، واقعا بداند که تمام یا فلان کاسکوهایش حتماً سخنگو خواهند شد، کافیست چند ماه آن را نگهداری کند و وقتی سخنگو شد، آن را با قیمت اولیه به حداقل7 میلیون تومان به عنوان سخنگو بودنش به شما یا دیگران بفروشد.

لذا چنان افراد سودجو، آنقدر کم عقل نیستند که علی رغم آگاهی کامل از سخنگو شدن تمام یا برخی از کاسکوهایشان، قبل از سخنگو شدن اقدام به فروش آنها کنند. پس اگر چنین باشد، چنین افراد که از فروش کاسکو هیچ هدفی جز پول درآوردن ندارند، هرگز کاسکو به سخن نیامده را به شما نخواهند فروخت و چند ماهی صبر می کنند تا وقتی یک کلمه از آنها شنیدند، با قدری کارکردن روی آنها، حداقل یک میلیون گران تر آنها را خواهند فروخت.

فرد دیگری نیز یک کاسکو سخنگوی قوی در فروشگاه خودش دارد و به مراجعین می گوید: کاسکوهای موجود در دیگر فروشگاه از فلان کشورها وارد می شوند و خاصیت آنها این است که فقط برخی از آنها سخن گو می­شوند، ولی چون من به واردکنندگان می گویم که کاسکوهایم را منحصرا از فلان کشور آفریقایی برایم بیاورند و آنها تماماً از نژاد همین کاسکوی پرسخن هستند، بدون استثناء هرچه کاسکو در فروشگاه من هستند، از همین نژاد و مال فلان نقطه آفریقا هستند و لذا همه سخنگو می­شوند.

برخی هم عادت دارند که بگویند: کاسکوهای موجود در فروشگاه من، تماما آفریقایی هستند، در حالی که دیگران فقط می توانند کاسکوهای پاکستانی را وارد کنند و چون کاسکوهای آفریقایی همه سخنگو می شوند و کاسکوهای پاکستانی، غالباً سخنگو نمی­شوند، پس علت گران تر بودن کاسکوهای من، آفریقایی بودن آنهاست و علت ارزان ترفروختن دیگران، پاکستانی بودن آنهاست.

اما واقعیت این است که بدون استثناء تمام کاسکوها بومی آفریقا هستند و کاسکو در طبیعت هیچ کشور با قاره دیگری یافت نمی شود. اما در معدودی از کشورها توسط معدودی از علاقه مندان، تعداد بسیار اندکی کاسکو ممکن است تکثیر شود. تمام چنین کاسکوها که توسط انسان جوجه کشی شده اند، پرورشی نامیده می شوند و چون در سن ۶هفتگی از والدین جدا می شوند و با دست تغذیه می شوند، هرگز وحشی نمی شوند که بخواهیم آنها را اهلی کنیم. لذا تنها فرق آنها با جوجه­ های کاملاً پرورش یافته توسط والدین، وحشی نبودن آنهاست.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

 

امتیاز شما به مقاله
[: 2 امتیاز از مجموع: 5]
برچسب‌ها:

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج