0

معرفی داروی کلاریترومایسین و کلیندامایسین درطیور

کلاریترومایسین، از آنتی بیوتیک های ماکرولیدی نیمه ساختگی است که در درمان برخی عفونت های باکتریایی در انسان مصرف می شود.در ادامه این پست به  معرفی داروی کلاریترومایسین و کلیندامایسین درطیور پرداخته ایم.

کلاریترومایسین      CLARITHROMYCIN

نام تجاری

بیاکسین

گروه دارویی

آنتی بیوتیک (ماکرولیدی)

موارد مصرف

در اینجا به معرفی داروی کلاریترومایسین و کلیندامایسین درطیور و موارد مصرف آن را بیان میکنیم .عمدتاً از این دارو در موارد عفونت تنفسی در بالغين و اطفال، التهاب معده های ناشی از هلیکوباکترپیلوری و نیز برای پیشگیری و درمان عفونت کمپلکس مایکوباکتریوم آویوم در بیماران مبتلا به HIV در ترکیب با اتامبوتول و سیپروفلوگزاسین یا ریفابوتین استفاده می شود. همچنین این دارو به تنهایی یا در ترکیب با آزیترومایسین برای پیشگیری و درمان توکسوپلاسموزیس ممکن است مفید واقع شود.

تداخل های دارویی

از آنجا که کلاریترومایسین آنزیم های سایتوکروم اکسیداز P450 را مهار می کند، برخی تداخل های دارویی بروز می کند. مصرف توام ريفابوتین و کلاریترومایسین می تواند سبب کاهش غلظت کلاریترومایسین و افزایش غلظت خونی ریفابوتین شود. درمان همزمان با سیساپراید مجاز نیست.

معرفی داروی کلاریترومایسین و کلیندامایسین در طیور

کلیندامایسین    CLINDAMYCIN

نام تجاری

آنتی رُب، کلین تبز، کلین دراپز، کلین سول، کلئوسین و آکوادراپز

گروه دارویی

داروی ضد باکتریایی

موارد مصرف

کلیندامایسین ، علیه طیف وسیعی از اجرام عفونی از جمله بسیاری از اجراء بی هوازی و بعضی هاگدارها مؤثر است. دارو به طور گسترده در بسیاری از بافت های بدن پخش شده و ممکن است در مایع مغزی نخاعی و بافت چشم در صورت التهاب ظاهر شود. کلیندامایسین برای درمان شرایطی مانند استئومیلیت زمانی که درمان طولانی مدت لازم باشد، توصیه شده است. درمان با کلیندامایسین در چندین گزارش بیان کننده عفونت های کلستریدیایی روده ای در طوطی سانان نابالغ و بالغ مؤثر بوده است.

تداخل های دارویی

کلیندامایسین دارای اثر شل کنندگی عضلات اسکلتی بوده و بهتر است با احتباط با سایر داروهای شل کننده عضلات اسکلتی مصرف شود. اریترومایسین و کلیندامایسین در خارج از بدن اثر تضادی نشان داده اند. کلرامفنيكل و کلیندامایسین ممکن است متضاد هم باشند، لیكن این موضوع تأیید نشده است.

برخلاف لینکومایسین، جذب کلیندامایسین به نظر نمی رسد به طور محسوسی به وسیله کائولین تغییر نماید.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی
امتیاز شما به مقاله
[: 3 امتیاز از مجموع: 5]
برچسب‌ها:

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج