0

معرفی موردی سگ های شکار: سگ نژاد باسنجی

سگ نژاد باسنجی

اصلیت سگ نژاد باسنجی آفریقای مرکزی (ناحیه کنگو) می باشد و در سال ۱۹۳۰ از کنگو به خاورمیانه آورده شده است. در معابد مصری تصاویری مشابه آن نقاشی شده است. این سگ در دهه ۱۹۳۰ به بریتانیا و آمریکا معرفی شد. در ادامه به معرفی یکی دیگر از سگ های شکاری سگ نژاد باسنجی می پردازیم.

باسنجی Basenji

مشخصات ظاهری: جثه آن بزرگ بوده، دارای پیشانی چین خورده و صورتی مثلثی شکل است. ابروان چروکیده­اش چهره ای خون گرم را در ذهن تداعی می کند. گوش­هایی سیخ، کشیده و مستقیم داشته و دم حیوان نیز حلقوی است. متوسط قد بدن 43 سانتیمتر و وزن آن بین ۹ تا ۱۱ کیلوگرم می باشد. سطح بدن از موهای کوتاه و صافی پوشیده شده که به راحتی قابل تیمار کردن است. رنگ موها سیاه و سفید، قرمز و سفید و یا ترکیبی از هر سه رنگ می باشد.

خصوصیات اخلاقی: حیوانی مهربان، اجتماعی، جذاب و باهوش بوده و بخوبی با انسان صمیمی می شود. آهنگ پارس کردن این سگ را به صدای گریه تشبیه کرده اند، به گونه ای که به عقیده عدهای این حیوان اصلاً پارس نمی کند. از آنجا که شکارش را بدون صدا تعقیب می کند، شکارچی خوبی است. علاقه زیادی به صعود از بلندی­ها دارد و به دزدیدن غذا نیز مشهور است. تربیت آن بسیار مشکل بوده، اما تربیت ناپذیر نیست و به منظور نگهداری از چنین حیوانی، باید او را از تولگی تربیت نمود. سگ­های باسنچی همچون گربه ها به نظافت پوشش خارجی بدن خود اهمیت زیادی می دهند، از این رو نیاز به تیمار روزانه دارند. متوسط طول عمر حیوان ۱۲ سال می باشد.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج