0

معرفی موردی سگ های کار: سگ نژاد باکسر

سگ نژاد باکسر

سگ ها دارای نژادهای متفاوتی هستند که با توجه دامنه جغرافیای به مکان های خاصی تعلق دارنددراین  مقاله به سگ نژاد باکسر  یا نژاد سگ آلمانی می پردازیم و ویژگیهای آنها را بررسی میکنیم.

باکسر Boxer

این گروه از سگ­های کاری در سال ۱۸۵۰ در شهر مونیخ آلمان از آمیزش دو نژاد Bull-dog و Bullembeiser بوجود آمدند. بر پایه برخی شواهد این نژاد سگ آلمانی ، اینطور به نظر می­رسد که  در ابتدا جهت شکار گوزن و گرازهای وحشی بکار میرفته است. همچنین در مسابقات گاو بازی به منظور گاز گرفتن گاوهای نر نیز از این حیوان استفاده می شده. در ضمن مدارکی از کاربرد سگی شبیه به باکسر در جنگ های رم باستان وجود دارد. اینطور به نظر میرسد که باکسر یکی از نتاج سگ­های جنگنده قدیمی است که در تبت زندگی می کرده است. نام این حیوان از نحوه جنگیدن آن گرفته شده است، بطوری که هنگام جنگیدن درست شبیه حالت ورزش بوکس و مشت زنی در انسان، از پنجه های جلویی خود استفاده می کند. از حدود صد سال گذشته تا به امروز این نژاد طرفداران بی شماری را بویژه در کشور آلمان به خود جلب نموده است.

مشخصات ظاهری: این حیوان، سگی با اندام هایی عضلانی و جمع و جور است که چهره ای گرفته با اروانی گره خورده داشته و چین و چروک هایی در جلوی صورتش وجود دارد. چهره طنز گونه این حیوان گاه مورد تمسخر برخی افراد قرار می گیرد. از ویژگی های ظاهری این حیوان، می توان به بلندتر بودن فک پائین نسبت به فک بالایی اشاره کرد که کمی نیز به سمت بالا انحنا می یابد. گوش­ها بلند و نیمه آویخته است و معمولاً نوک آنها طی عمل جراحی بریده شده و نوک تیز می شود. بینی، سیاه رنگ و پهن با سوراخ های عریض می­باشد. ارتفاع بدن در نقطه جدوگاه در نرها ۵۷ تا ۶۳ سانتی متر و در ماده ها ۵۳ تا ۵۸ سانتیمتر بوده و دارای وزنی بین ۲۵ تا ۳۲ کیلو گرم می باشند. رنگ بدن ممکن است بین زرد روشن تا حنایی تیره با پوزه سیاه باشد و یا مخلوطی از سیاه و حنایی باشد. البته برخی از باکسرها تماماً سفید رنگ هستند.پوشش بدن کوتاه و درخشان بوده و ممکن است لکه های سفیدی روی بدنش دیده شود.

سگ نژاد باکسر

 

خصوصیات رفتاری: این سگ طبیعت فوق العاده جذابی دارد و با کودکان و خانم­ها خیلی خوب انس می گیرد و در صورتی که آنها مورد تهاجم قرار بگیرند، به خوبی از آنها دفاع خواهد نمود. حیوانی بسیار هیجانی با خلق و خویی وحشی و سرکش است که این خوی سرکش در او اغلب قابل کنترل خواهد بود. نیاز زیادی به بازی، جست و خیز و ورزش کافی دارد. بسیار عاقل است و هیچ موقع در مقابل صاحبش از خود خشونت نشان نمی­دهد، با این حال در مقابل دشمنان خشن و سرسخت است. معمولاً به سگ های ضعیف تر از خود حمله نمی کند، ولی در نزاع با سگ­های مهاجم، بسیار شجاع و نترس است.

این حیوان به خوبی از عهده نگهبانی بر آمده و به علت استعداد زیادش در یادگیری، در خدمت پلیس و یا جهت کمک به نابینایان نیز مورد استفاده قرار گرفته است. متوسط طول عمر آن در حدود ۱۱ تا ۱۲ سال می­باشد.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج