0

معرفی موردی سگ های کار: سگ نژاد ماستیف

سگ ها دارای نژادهای متفاوتی هستند که با توجه دامنه جغرافیای به مکان های خاصی تعلق دارنددراین  مقاله به سگ نژاد ماستیف  یا نژاد سگ انگلیسی می پردازیم و ویژگیهای آنها را بررسی میکنیم.

ماستیف Mastiff

خاستگاه این نژاد کشور انگلستان بوده و حاصل اصلاح نژاد سگ­های Old English Mastiff به حساب می آید. نام آن از واژه لاتین Massivus به معنی محکم و قوی گرفته شده است. در گذشته از این سگ برای بازی جنگ سگ­ها استفاده می شده و این کار تا همین اواخر، یعنی قبل از ممنوعیت این بازی، در برخی از کشورها رواج داشته است. این حیوان توسط دزدان دریایی به آمریکای شمالی برده شد و در جنگ های استقلال آمریکا بوسیله انگلیسی ها مورد استفاده قرار گرفت.

مشخصات ظاهری: سگ های این نژاد بسیار تنومند بوده و دارای جثه ای بزرگ، سر عریض و چند ضلعی، بینی کوتاه و دم بلند می باشند. ارتفاع آن در حالت ایستاده ۷۰ تا 76 سانتی متر بوده و وزنی معادل ۷۹ تا 86 کیلوگرم دارد. موهای حیوان کوتاه بوده و به رنگ­های مختلفی دیده می شود. ولی عمدتاً رنگ این نژاد بین زرد مایل به حنایی و یا کهربایی تیره است. پوست صورت به خصوص در ناحیه ابروها و اطراف گونه ها چروکیده بوده و رنگ آن عمدتاً قهوه ای تیره تا مشکی است.گوش ها کوتاه و آويخته و اغلب هم رنگ صورت می باشد.

سگ نژاد ماستیف

 

خصوصیات رفتاری: این حیوانات با وجود جثه بزرگ و وزن سنگین شان، علاقه زیادی به پیاده روی، ورزش و فعالیت بدنی دارند و ممکن است در هنگام بازی، مهار آنها برای صاحبشان مشکل باشد. این سگ­ها نسبتاً خشن بوده و بیشتر برای نگهبانی مورد استفاده قرار می گیرند و در برخورد با مهاجمین می توانند کاملاً خطرناک باشند.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج