0

نکات کلیدی در مورد سلامت و داشتن سگ سالم

نکات کلیدی در مورد سلامت و داشتن سگ سالم

برای سلامت و داشتن سگ سالم رعایت این نکته که زندگی سگ شما باید سرشار از سلامتی و شادی بسیار ضروری است. شما به عنوان صاحب سگ باید در این زمینه تمام تلاش خود را انجام دهید. با رعایت موارد زیر زندگی سرشار از سلامت و شادی را برای سگ خود تضمین نمائید. در ادامه نکات کلیدی در مورد سلامت و داشتن سگ سالم را بررسی می کنیم.

 

https://boghalamoon.com/

چگونه سگی سالم داشته باشم؟

سگ را بطور منظم برای انجام معاینات به نزد دامپزشک ببرید. مهمترین وظیفه شما بعنوان صاحب سگ، اطمینان یافتن از وضعیت سلامت او است. اینکه صبر کنید تا سگ شما مریض شود و سپس اقدام به مراجعه به دامپزشک نمائید سبب می شود تا برای درمان بیماری هایی که قبلاً به سادگی قابل پیشگیری بود، متحمل هزینه های گزاف شوید. پس برای این منظور:

  1. هنگامی که تصمیم به نگهداری سگ به عنوان یک حیوان خانگی می گیرید قبل از هر چیز و بدون در نظر گرفتن سن سگ باید حتما او را برای معاینه و اطمینان از سلامتش به نزد دامپزشک ببرید.
  2. در صورت نیاز، دامپزشک واکسن های متناسب با سن سگ را تزریق می نماید و یا قرار ملاقات دیگری را برای انجام این تزریقات با شما تعیین می نماید.
  3. شما به عنوان صاحب یک حیوان خانگی وظیفه دارید که در سال حداقل دو بار سگ را برای انجام معاینات منظم به بیمارستان یا کلینیک دامپزشکی ببرید.

 


نکات کلیدی در مورد سلامت و داشتن سگ سالم

رژیم غذایی و فعالیت های بدنی

حفظ رژیم غذایی مناسب و انجام فعالیت های بدنی، سلامت سگ شما را در طول مدت زندگی اش تضمین می نماید و همچنین شما را از انجام هزینه های فراوان برای درمان بی نیاز می گرداند.

  1. براساس سن و جثه سگ، نوع غذا و حجم غذای سگ فرق می کند. پس غذای مناسب سن و جثه سگ را در حجم مناسب در اختیارش قرار دهید. برای این کار حتماً با دامپزشک سگ خود مشورت کنید.
    غذاهای آماده بسیاری در پت شاپ ها وجود دارند که براساس موارد ذکر شده فرموله شده اند.
  2. همواره آب تمیز و گوارا به میزان مناسب در دسترس سگ بگذارید.
  3.  هرگز به سگ خود اجازه ندهید تا به تنهایی برای گردش به خارج از منزل، محل زندگی و یا باغ شما برود. همواره به یاد داشته باشید که در بیرون مجموعه ای از خطرات از قبیل: تصادف با ماشین های عبوری، گاز گرفته شدن توسط سگ ها یا جانوران دیگر، خوردن مواد آلوده به سم، گاز گرفتن کودک با شخص بزرگسال، گم شدن یا دزدیده شدن و مبتلا شدن به بیماری هاری در کمین سگ شما هستند. لطفاً در صورت وقوع هر یک از اتفاقات فوق، سگ خود و یا شخص دیگر و زمین و زمان را ملامت نکنید. مقصر اصلی شما هستید! پس لطفاً اجازه خروج از منزل، بدون همراه را به سگ خود ندهید.
  4. حتماً یک تابلو یا نوشته بر روی درب منزل یا باغ خود بگذارید که هشدار دهد شما دارای سگ نگهبان هستید. این موضوع علاوه براینکه شما را از تبعات حقوقی گاز گرفته شدن آقای دزد! توسط سگ شما نجات خواهد داد، بلکه در صورت وقوع حوادثی از قبیل آتش سوزی، پرسنل فداکار آتش نشانی متوجه حضور سگ شما در منزل خواهند بود و او را نیز نجات خواهند داد. (نگران نباشید، آنها در زمینه رفتار با حیوانات در مواقع خطر آموزش های لازم را دیده اند.)
  5. حتماً سگ خود را وادار به انجام فعالیت های فیزیکی بنمائید. مثلاً او را برای قدم زدن به بیرون از منزل ببرید. مقدار انجام فعالیت های بدنی برای سگ شما بستگی به عواملی از قبیل نژاد، سن و وضعیت سلامتی او دارد. بهترین کسی که می توانید از او در این زمینه اطلاعات کسب نمائید دامپزشک سگ شماست.

https://makian.shop/

این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج