0

بررسی عارضه التهاب تاندون (تاندون کمانی) در اسب

درپرورش اسب التهاب تاندون اسب یکی از رایج ترین مشکلات آن ها می باشد. در ادامه این مقاله مشخصه اصلی التهاب تاندون و تاندون کمانی اسب بررسی و راهای درمان آن ها را بیان می کنیم.

التهاب تاندون (تاندون کمانی)

مشخصه های التهاب تاندون، گرما، درد و تورم می باشد. بخش متورم ممکن است جایی نزدیک اطراف شکستگی باشد. اما این قسمت می تواند به آسیب در قسمت بافت سالم نیز مربوط باشد. تاندون­های خم کننده و رباط مسهل در قسمت عقب ساق باید از نظر رشد بیش از حد (بزرگی) یا کمان شده گی و همچنین تورم مربوط به التهاب تاندون ارزیابی گردد.

اگر علت لنگش را ناشی از تاندون خم کننده و یا رباط مسهل میدانید دامپزشک خود را مطلع سازید. بررسی دامپزشکیِ مواردی که به آسیب دیدگی های تاندون و رباط مربوط هستند از اهمیت بسیاری برخوردار است، چرا که آغاز تمرینِ زودتر از موعد و یا شروع یک برنامه ی نامناسب تمرین می تواند خطر دوباره­ی آسیب را افزایش دهد.

تاندون کمانی اسب2.jpg

بهترین درمان اورژانسی تاندون کمانی اسب ، سرما درمانی است. قرار دادن قسمت آسیب دیده اسب در یک سطل آب سرد و یا گذاشتن یخ در محل موردنظر بسیار مفید خواهد بود. اگر شما هیدروبوت (چکمه هایی هستند که می توان پای اسب را داخل آن قرار داد و آب سرد یا یخ ریخت) و یا هر وسیله­ی خنک کننده ی دیگری دارید، آنها نیز می توانند کمک شایانی به این مشکل کنند. حتی می توانید شیلنگ آب سرد هم استفاده کنید.

نکته ی بسیار مهمی که نباید فراموش گردد این است که، بعضی­ها ممکن است در کار خنک کردن زیاده روی کنند. استفاده از آب سرد میزان تورم را با منقبض کردن رگ­های خونی و همچنین کم کردن گردش خون در ناحیه­ی آسیب دیده پایین می آورد. با وجود این، زمانی که قسمت آسیب دیده به مدت طولانی در معرض آب سرد قرار گیرد، رگ­های خونی گشاد می­شوند و تأثیرات مفید آن از بین خواهد رفت. در کل، دامپزشکان استفاه از آب سرد را برای مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه توصیه می کنند. البته می توانید این کار را پس از وقفه­ی یک یا دو ساعته مجدداً تکرار نمایید.

در مدت زمان وقفه های یک یا دو ساعته می توانید قسمت آسیب دیده را بانداژ کنید. من معمولاً ژله­ی خنک کننده و یا انواع روغن ها و مواد مشابه را توصیه نمی کنم، اما استفاده از پمادی که قسمت آسیب دیده را گرم نکند مفید خواهد بود. به خاطر داشته باشید که به هیچ عنوان چیز گرم روی قسمت صدمه دیده نگذاريد. استفاده از گرما در ناحیه ی آسیب دیده، میزان صدمه به بافت را بیشتر خواهد کرد. از گرما زمانی استفاده کنید که آسیب در مرحله ی بهبود است (حداقل سه روز پس از آسیب دیدگی) و یا این که دامپزشک شما آن را توصیه کرده باشد.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 5 امتیاز از مجموع: 3.4]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج