0

کلیاتی در مورد پرورش مدرن اردک(پلاک گذاری روی بال و…)

پرورش اردک قرن ها است که در غالب قسمت های دنیا صورت می گیرد. هر کشوری و هر ناحیه ای در جهان فرم دامپروری پرورش اردک را تکامل و توسعه بخشیده است.در ادامه این پست در مورد چگونگی  پرورش مدرن اردک  و پلاک گذاری روی بال اردک توضیحاتی ارائه کرده ایم.

کلیاتی در مورد پرورش مدرن اردک

كليات

 در ارتباط با پرورش مدرن اردک ، در سال های اخیر کوشش­های نسبی برای متدهای متمرکز تولید اردک به عمل آمده است. در حالی که مشکلات بیماری تحت متدهای سنتی تولید قابل ملاحظه می باشد. تمرکز مشکلات متفاوتی را به ارمغان می آورد که ملاحظات پیشگیری کننده متفاوتی را تقاضا می کند.

متدهای دامپروری سنتی از پرورش توسعه یافته روی آب های طبیعی، در استخرهای مصنوعی، در مزارع کشاورزی، خواه علوفه و خواه کلش گیاهان با باغهای میوه تغییر می کند. بعضی اوقات تولید در سالن هائی با درجات متفاوت بسط دادن برای محیط زياد صورت می گیرد.

تولید متمرکز نگهداری در محیط های کنترل شده را مورد استفاده قرار میدهد که در آن بچه اردک های در حال رشد روی تور سیمی، کف نرده ای، بستر با توأم شدن این وضعیت ها نگهداری می شوند.

گله مادر مثل رشدکننده ها ممکن است به طور متمرکز یا در فضای وسیع نگهداری شوند یا پرورش اردک خارج از سالن انجام شود. متدهای دامپروری ممکن است برحسب اینکه پرنده ها مادران گوشتی، رشد کننده ها با اردک های پرورش یافته برای تولید تخم خوراکی باشند تغییر می کند. چون در اغلب مواردتولید متمرکز از نوع پرورش اردک های گوشتی و اردک های در حال رشد است. مرجع اصولاً در ارتباط با مشکلات عادی است که با آنها مواجه می شویم و راه هایی که به موجب آن ها بروز یا شدت بیماری کاهش پیدا می کند، بایستی مورد نظر قرار گیرد. در جائی که مناسب است، مرجع ها برای مشکلات به خصوص با متدهای سنتی تر با تولید بسیط همراه می شود.

پرورش مدرن اردک پلاک گذاری روی بال اردک

مديريت گله مادر

در روز هچ بچه اردکهائی که برای تشکیل گله مادر تخصیص و انتخاب می شوند بایستی به طور متفاوت با آنها رفتار شود.

سکسینگ

در بچه اردکها سکس کردن از روی مقعد نسبتاً آسان است. چون نرهای تازه هچ شده دارای آلت ذکور (PHALUS)به طول ۳ تا ۴ میلیمتر می باشند. برگرداندن مقعد نشان می دهد که پرنده نر است یا ماده. در دست های کارآموزی نکرده دو مشکل دیده می شود. اولین مشکل پارگی کیسه زرده به علت فشار شکمی زیاد است. مرگ و میر ممکن است در بعضی مواقع تا یکی دو روز ادامه پیدا کند. پرندگان دیگر نجات پیدا خواهند کرد و به طور نرمال رشد خواهند نمود. وضعیت دیگری که در پرندگان سکس شده مشاهده می شود افزایشی در مرگ و میر به علت قحطی و گرسنگی است. اینها پرندگانی هستند که در حدود سن ۵ روزگی می میرند. این بچه اردک ها شواهدی از خوردن غذا را از زمان هچ شدن تا تاریخ مذکور نشان نمی دهند. این ها دارای صفرای تغییر یافته سیاه رنگ در روده بوده و کیسه صفرای آنها بزرگ است. بروز عارضه با سکس کنندگان متفاوت فرق دارد.

علت عملی مشخص نشده اما کنترل به وسیله عدم استفاده از سکس کننده هائی که سبب بروز بالای قحطی و گرسنگی شده اند مؤثر بوده است.

تشخیص

این مسئله عادی است که گله مادر یا گونه هایخاص گله را به وسیله مشخص ساختن آنها به طریقی مشخص نمود. متدها شامل پلاکگذاری روی بال، شکاف پنجه و یا منگنه گذار کردن پنجه است.

پلاک گذاری روی بال اردک

پلاک گذاری روی بال اردک شامل وارد کردن پلاک سنجاقی یا گیره ای در زیر بال است. بال بچه اردک کوچک و ناحيه زیر بال فقط ۲ میلیمتر فضا دارد. حتی اگر به طور صحیح وارد شود پلاک نوع سنجاقی می تواند روی انتهای نوک بال بچرخد به طوری که عضلات و استخوان های بال از حلقه پلاک عبور نمایند. رشد پرنده از این قرار بال می­تواند به بسته شدن نوک بال منجر شود. بنابراین لازم است که با دست هر پلاک بال در حدود سن ۵ روزگی کنترل شود. تا اطمینان حاصل گردد که هنوز در همان وضعیت است. اگر در همان وضعیت نباشد ممکن است به طور ساده آن را برداشت و بعد به طور صحیح آن را داخل نمود.

خطر با پلاک گذاری که به وسیله انبردست صورت می گیرد بدین علت می باشد که عامل احساسی به این مسئله ندارد که در کدام نقطه وارد شده است. ممکن است به آسانی از طریق عضله پلاک گذاری شود یا بعضی اوقات از طریق فضای بین استخوانهای درشت نی و نازکنی صورت گیرد. با رشد بچه اردک مشکل شدید می شود که عفونت نیز در این حالت پیشرفت و توسعه پیدا می کند. یک چنین پلاکهائی هرگز نباید به وسیله افراد بدون تجربه و کارآموزی نکرده گذاشته شوند و همیشه بایستی در سن ۵ روزگی چک شود که هرگاه به طور صحیح پلاک گذاری نشده برداشته شود. پلاک جدید بایستی در بال دیگر قرار داده شود تا بالصدمه دیده درمان شود و بهبود پیدا کند.

شکاف دادن پنجه 

این کار با برش دادن یک یا تعداد بیشتری از پرده های پا انجام می شود که به وسیله چاقو و قیچی تمیز و تیز صورت می گیرد، در حالی که برش بایستی به اندازه کافی بزرگ باشد تا در زندگی بعدی پرنده به طور کامل التيام پیدا نکند. باید به این نکته توجه کرد که از برش دادن عروق خونی که به طور آشکار قابل رؤیت هستند اجتناب نمود.

منگنه کردن پنجه

منگنه کردن پنجه یعنی منگنه کردن سوراخی در پرده پای اردک. هرگاه این سوراخ خیلی بزرگ باشد با افزایش سن بزرگتر خواهد شد به طوری که روی پابندها قلاب شده و حتی ممکن است پاره شود. بهتر اینست که از استفاده از یک چنین وسایلی از برای تشخیص اجتناب نمود اما اگر مورد استفاده قرار گیرند و سوراخ بزرگ شود بایستی بریده شود تا شکافی به وجود آید که بعدها به وسیله پابندها گرفته نشود.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی
امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج