0

تأثیر چربی­ها در جیره غذایی زنبور عسل

چربی­ها در جیره غذایی زنبور عسل

در مقالات قبلی ویتامین­ ها ، مواد معدنی  و آب را در جیره غذایی زنبور عسل بررسی و اهمیت هر کدام را ذکر کردیم  دراین پست می خواهیم اهمیت و تأثیر چربی­ها در جیره غذایی زنبور عسل را بیان کنیم.

تأثیر چربی­ها در جیره غذایی زنبور عسل

درباره چربی­ها و احتیاجات زنبور عسل به آن­ها اطلاعات زیادی در دسترس نیست. به طور معمول، به نظر می­رسد چربی­ها بیشتر ذخیره شده و در موقع گرسنگی و کمبود مواد غذایی تدریجاً به مصرف رشد و ت کامل بدن می­رسند. به علاوه اسیدهای چرب، مواد لازم فسفولیپید هستند که نقش مهمی در ساختمان و  عمل دیواره سلولی دارند. (Svoboda et al , 1980, Dadd, 1973).

Gontarski در سال 1954 نشان داد که زنبورهای جوانی که فقط از محلول شکر استفاده می­کنند اجسام چربی بدنشان کاملاً رشد کرده است. زنبورهای جوان یک روزه به طور متوسط دارای 9/10% چربی در شکم و 5% چربی در سر دارند. اما پس از تغذیه از محلول آب شکر 50% میزان چربی شکم 4/42% و میزان چربی سر 2/9% خواهد شد.

چربی­ها در جیره غذایی زنبور عسل

مواد قندی برای ساختن موم در زنبور عسل ضروری است. Horstman در سال 1965 با محاسبات تئوری اظهار داشت که برای تولید یک گرم موم، زنبور عسل باید بین 8/2 تا 8 گرم ساکاروز مصرف نماید. اگر چه مکانیسم دقیق ترشح موم در زنبور عسل مشخص نیست ولی Piek در سال 1864 بر اساس تغذیه زنبوران عسل از مواد رادیو اکتیو، اظهار می­دارد مواد چربی که توسط Oenocytes و سلول­های چربی به وجود می­آید به داخل غدد مولد موم راه یافته و ترشح موم را امکان­پذیر می­نماید.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج