0

معرفی موردی سگ های تریر: سگ نژاد فاکس تریر

سگ نژاد فاکس تریر

در مقالات قبل با چند نوع از نژادهای سگ آشنا شدیم. در این مقاله با سگ نژاد فاکس تریر آشنا و خصوصیات ظاهری و اخلاقی آن ها را بررسی می کنیم. با ما همراه باشید.

فاکس تریر Fox Terrier

اصلیت این سگ انگلیسی بوده و در قرن ۱۹ میلادی شناخته شده است. اما به عقیده عده ای از محققان زادگاه اصلی او گمنام است. از قرون وسطی در اکثر کشورهای اروپایی نگهداری می شده و در واقع این حیوان، یک سگ مخصوص شکار روباه به حساب می آمده. به گونه ای که در موزه نظامی شهر پاریس، مدرن ترین نوع این نژاد را می توان دید. بر اساس بررسی ها و گزارشات موجود این طور به نظر میرسد که این حیوان، سگ ناپلئون بوده و هنگام تبعید او به همراهش بوده است. این حیوان علاوه بر توانایی اش در شکار روباه، مهارت زیادی در شکار موش­ها دارد. البته امروزه این سگ دیگر معروفیت گذشته خود را ندارد.

مشخصات ظاهری: دارای بدنی خوش فرم و جذاب، شبیه به چند ضلعی یا مکعب می­باشد. گوش­ها کوچک و Y شکل بوده، پوزه کشیده و بینی برجسته و سیاه رنگ است. چشم­ها زیبا و براق بوده و با فاصله مناسبی از هم قرار گرفته که معصومیت خاصی به چهره او می دهد. پاها و پنجه ها به گونه ای است که به نظر میرسد هر لحظه آماده کندن زمین است. توزیع اندام ها نیز بسیار متناسب است. متوسط قد بدن آنها ۳۸ تا ۳۹ سانتی متر و میانگین وزنشان ۷ تا ۸ کیلو گرم می باشد. این نوع تریر به دو شکل مو صاف و مو مجعد دیده می شود. شکل مو صاف آن پوششی نرم و سفید رنگ دارد که روی آن با خالهای سیاه یا خرمایی پوشیده شده است. اما شکل مو مجعد دارای موهایی پر پشت و فر بوده که به رنگ سفید دیده می شود. البته این پوشش بر روی پشت حیوان به علت تغییر رنگ به شکل زین در آمده، زیرا در این قسمت به رنگ سیاه یا خرمایی دیده می­شود. در صورت حیوان ریش، سبیل و نیز ابروها بسیار برجسته بوده و ناحیه سینه ای و پاها نیز با کرک­های بیشتری پوشیده شده است.

خصوصیات اخلاقی: حیوانی بسیار با نشاط، سرزنده، پر اراده، گاه لجوج و پر جست و خیز بوده و نامش را به دلیل سرعت بالا و رقابت ویژه اش با سگ­های فوكس هوند کسب کرده است. به همین علت امروزه به گروه سگ­های شکار دسته جمعی ملحق شده و شاید بتوان گفت که علاقه زیادش به شکار او را به یکی از پر جنب و جوش ترین و پر تحرک ترین سگ­ها تبدیل نموده است. به گونه ای که کوچکترین بازی و شیطنت را غنیمت می شمارد. با اطفال نیز به خوبی مانوس شده و به عنوان یک سگ خانگی دوست داشتنی در منازل نگهداری می شود. برای اینکه تبدیل به یک حیوان خانگی مناسب شود، باید به خوبی تحت تعلیم قرار بگیرد. این حیوان به ورزش منظم و دائمی نیاز دارد. شکل مو مجعد آن کمی خود سر بوده و اهل گاز گرفتن است و با توجه به فرم پوشش بدن، باید دائماً تیمار شود. متوسط طول عمر این حیوان ۱۳ تا 14 سال می باشد.

سگ نژاد فاکس تریر


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج