0

معرفی موردی سگ های شکار: سگ نژاد پوینتر

سگ نژاد پرینتر

سگ نژاد پوینتر اولین نژادی است که به منظور شکار از آن استفاده شده است. اصلیت آن انگلیسی بوده و از قرن ۱۹ میلادی پرورش و نگهداری اش توسعه پیدا کرده است. ویژگی های منحصر به فرد این حیوان، به زیبایی هنر و آثار نویسندگان انگلیسی افزوده است. سال­ها عقیده بر آن بود که نخستین پوینتر ها از اسپانیا و پرتغال به انگلستان آورده شده اند. اما این تئوری کاملاً رد شده و اینطور به نظر میرسد که این سگ به طور همزمان به اسپانیا، پرتغال، اروپای شرقی و انگلیس راه یافته باشد در این پست به معرفی یکی دیگر از سگ های شکاری ، سگ نژاد پرینتر می پردازیم.

پوینتر Pointer

لازم به ذکر است که سگ های پوینتر در برخورد با شکار، وضعیتی به خود می گیرند که به آن حالت point یا نشانه می گویند و این نژاد نام خود را از همین عملکرد کسب نموده است. در این حالت، حیوان در حالی که مکان شکار را مشخص می کند، هیچ نوع حرکتی از خود نشان نداده و حتی دم خود را هم تکان نمی دهد. از اولین جمعیت های پوینتر، عمدتاً جهت شکار و شناسایی خرگوش ها استفاده می شده است، ولی پوینترهای امروزی بیشتر جهت شکار با تفنگ تخصص یافته­اند. امروزه در آمریکا، کمتر از انگلستان از آن به عنوان یک سگ شکاری استفاده می شود.

سگ نژاد پرینتر

مشخصات ظاهری: این سگ، في الواقع حیوانی خوش اندام، خوشرو، نیرومند و چالاک است. سر کشیده، چشم­ها براق و تیره و بدن نیز کشیده و عضلانی می باشد. متوسط قد حیوان نر 63 تا 69 سانتی متر و حیوان ماده 61 تا 66 سانتی متر بوده و از وزنی معادل ۲۰ تا ۳۰ کیلوگرم برخوردار است. بدن پوشیده از موهایی نرم، کوتاه در سال است که به رنگ­هایش سفید – زرد تا سفيد – نارنجی، سفید و سیاه یکدست و یا ترکیبی از سه رنگ ذکر شده دیده می شود.

خصوصیات رفتاری: این حیوان، سگی بسیار باوقار، جذاب، سخت کوش و مطیع است و به خوبی تعالیم داده شده را فرا می­گیرد. در واقع به عنوان یک سگ شکاری بسیار ایده آل و مناسب مطرح بوده و فوت و فن شکار را از سنین بسیار پایین یاد می گیرد. توله های دو ماهه آن قادر به دنبال کردن شکار و حتی آوردن آنها هستند. به همین علت این نوع سگ­ها در شرط بندی ها و مسابقات جایگاه ویژه ای برای خود باز کرده و به خوبی مطرح شده اند. پوینترها دوندگان خوبی هستند و حس بویایی فوق العاده شان به ردیابی شکار کمک می کند. به علت طبع آرامی که دارند، رفتار خوبی با کودکان از خود نشان می دهند. این حیوان به تحرک و ورزش منظم و روزانه نیاز دارد، از این رو باید فضای کافی جهت فعالیت را او فراهم نمود. متوسط طول عمر این حیوان ۱۲ تا ۱۳ سال می باشد.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج