0

نحوه معرفی مرغ عشق جدید به مرغ عشق دست آموز ما

نحوه معرفی مرغ عشق جدید به مرغ عشق دست آموز ما

برای اینکه بدانیم چند تا مرغ عشق داشته باشیم باید دید هدف چیست و وقت ما برای رسیدگی و بازی با مرغ عشق دست آموزمان چقدر است. اگر هدف ما تکثیر مرغ عشق به منظور کسب درآمد باشد، باید مکان و امکانات لازم را فراهم کنیم و همانند دیگر کارها، ضمن بررسی جوانب مختلف روی این کار سرمایه گذاری کنیم. اما اگر هدف ما داشتن یک مرغ عشق دست آموز است که بتوانیم با آن سرگرم شویم و از آن لذت ببریم، باید فقط یک مرغ عشق نر یا ماده بخریم و آن را اهلی و سپس دست آموز کنیم و وظایف خودمان را در امور تغذیه، مراقبت، نظافت و فراهم کردن وسایل رفاهی و سرگرمی آن انجام دهیم و اوقات کافی برای سرگرم شدن متقابل به آن اختصاص دهیم. در این مقاله  نحوه معرفی مرغ عشق جدید به مرغ عشق دست آموز ما را توضیح و نکات مربوطه را ذکر میگردد.

چندتا مرغ عشق داشته باشیم؟

 مرغ عشق می تواند بدون نیاز به جفت، با خود ما پیوند عاطفی برقرار کند و در خانه ما زندگی مرفه و شادی داشته باشد. اما اگر روزی برسد که ما از آن خسته شویم یا مشغولیات کاری ما سبب شود که دیگر نتوانیم به آن رسیدگی عاطفی کنیم، باید قبل از دق مرگ کردن یا افسرده کردن آن، برایش یک جفت فراهم کنیم تا با آن سرگرم شود. البته پس از آن نیز هر دوی آنها به توجه ما نیاز خواهند داشت، ولی وقت کمتری از ما طلب می کنند.
در تهیه جفت برای مرغ عشق، اگر قصد تکثیر نداشته باشیم، نر و ماده بودن آنها مهم نیست. اما باید به خاطر داشته باشیم که معرفی کردن یک مرغ عقش جدید به مرغ عشق دست آموز ما، با بروز حسادت شدید مرغ عشق قبلی توأم خواهد بود. لذا باید این کار را با احتیاط انجام دهیم که برای آنها مشکل ایجاد نشود.

نحوه معرفی مرغ عشق جدید به مرغ عشق دست آموز ما
باید یک مرغ عشق جوان که تازه از والدین جدا شده است را خریداری کنیم. جنس آن ها مهم نیست که نر و ماده باشند و یا هر دو از یک جنس باشند. اما اگر مرغ عشق جدید، جوان باشد مرغ عشق قبلی زودتر آن را میپذیرد و بیشتر احساس سرپرستی نسبت به آن می کند و کمتر به آن حسادت می ورزد.
بهتر است در هفته اول آن ها را در یک قفس قرار ندهیم تا مرغ عشق جوان و ترسوی جدید به محیط جدید، خود ما و مجاورت با مرغ عشق قبلی عادت کند و نیز از حملات احتمالی مرغ عشق قبلی در امان باشد. قرار گرفتن مرغ عشق جوان و جدید در قفس جداگانه، اما مجاور قبلی، موجب می شود که مرغ عشق قبلی در طول یک هفته به آن عادت کند و کم کم علاقه مند سرپرستی آن شود و وقتی در هفته دوم آنها را در یک قفس قرار دادیم، مرغ عشقی قبلی به آن حسادت نکند.

نحوه معرفی مرغ عشق جدید به مرغ عشق دست آموز ما11


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

 

 

امتیاز شما به مقاله
[: 3 امتیاز از مجموع: 5]
برچسب‌ها:

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج