0

چگونگی به تعویق انداختن فحلی سگ

چگونگی به تعویق انداختن فحلی سگ

یکی دیگر از راه های پیشگیری از آبستنی در سگ­های ماده، به تعویق انداختن مرحله فحلی به کمک هورمون­های مهار کننده القاء آن است. اگر سگ ماده وارد مرحله فحلی نشود، آمادگی جفتگیری نداشته و اصولاً به سگ­های نر اجازه نزدیکی نخواهد داد. بنابر این دیگر نگرانی برای آبستنی ناخواسته نیز وجود ندارد. این درمان هورمونی پیشگیری کننده، در مواردی که صاحب سگ ماده از رفتار های دوره فحلی حیوان خود ناراحت است با ترشحات فحلی سگ ماده برای او ناخوشایند و آزار دهنده است نیز، استفاده می شود. در این پست چگونگی به تعویق انداختن فحلی سگ را خواهیم آموخت.

به تعویق انداختن فحلی

تجویز پروژستاژن­ها در سگ­های ماده و در زمانی که در مرحله آنستروس یا خاموشی جنسی قرار دارند، مانع از رسیدن هورمون­های جنسی به میزانی که برای شروع فحلی لازم است شده و بنابر این از ورود حیوان به چرخه فحلی پیشگیری می کنند. این داروها اگر در مرحله پیش فحلی یا پرواستروس و نیز در مرحله فحلی تجویز شود، مانع از انجام تخمک گذاری در سگ ماده شده و حیوان در زمان نسبتاً کوتاهی وارد مرحله خاموشی جنسی می شود. این دسته دارویی برای جلوگیری از وارد شدن حیوان به مرحله فحلی، به روشهای مختلفی بر اساس عملکرد نوع دارو، در دسترس بودن آن و تجربه دکتر دامپزشک تجویز می شود. تجویز زیر جلدی ترکیبات دیر جذب پروژستاژن­ها طی مرحله آنستروس هر 4 تا 6 ماه یکبار، تجویز خوراکی مستمر آنها طی آنستروس، تجويز خوراکی این دسته داروها طی مرحله پیش فحلی و تجویز ترکیبات دیر جذب این دسته دارویی در مرحله پیش فحلی از جمله رژیم های درمانی است که به این منظور استفاده می شود.

چگونگی به تعویق انداختن فحلی سگ

استفاده مکرر از این داروها توصیه نمی شود و با توجه به عوارضی که در اثر مصرف طولانی مدت ایجاد می­کنند، بهتر است در تعیین مدت زمان استفاده از آنها احتياط شود. از عوارض عمومی این دسته داروها می­توان به افزایش اشتها، افزایش وزن، رخوت و کسلی، بزرگ شدن پستان ها، ترشح شیر از پستان­ها در صورت قطع دارو، تغییرات رنگ مو و کم شدن پوشش بدن، تغییرات رفتاری، ضخیم شدن دیواره داخلی رحم، افزایش احتمال ابتلاء به عفونت رحمی و افزایش احتمال ایجاد سرطان های پستان از جمله عوارضی است که برای استفاده مکرر از این داروها عنوان شده است. احتمال وقوع و شدت عوارض نام برده بستگی به نوع داروی مصرفی، میزان آن و مدت زمان استفاده از آنها دارد. هیچکدام از انواع پروژستاژن­ها برای استفاده قبل از اولین فحلی یا در خلال آن توصیه نشده است.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 2 امتیاز از مجموع: 5]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج