0

بررسی عارضه سوختگی در گربه

سوختگی در گربه

سوختگی در گربه معمولاً در اثر ریختن مایعات داغ به خصوص آب جوش در هنگامی که در مقابله با گربه­ های دیگر قرار می­گیرد و می­خواهد از خود دفاع کنند، در اثر حرکت و جهش­ ناگهانی و پریدن از یک نقطه به نقطه دیگر ایجاد می­شود. این گونه حوادث بیشتر در فصل جفتگیری و تولید مثل و یا به هنگام نزاع بین گربه ­های نر و ماده به وقوع می­پیوندند. گاهی هم در اثر پاشیدن روغن داغ در آشپزخانه بر روی پوست، در گربه­ هایی که خیلی شلوغ و شیطان هستند به وجود می­ آید. در پست قبل در مورد مراقبت از بچه گربه ­ها نکاتی را بیان کردیم در این پست به بررسی عارضه سوختگی در گربه می پردازیم.

خطرات ناشی از سوختگی

علاوه بر این نوع سوختگی، گاهی سوختگی­ های شیمیایی در اثر مواد محترق و یا مواد اسیدی و یا قلیایی نز باعث سوختگی در پوست می­شود. سوختگی­ های ناشی از برق گرفتگی سیم برق از موارد دیگر از این نوع سوختگی­ ها به شمار می­آید.

بهترین روش مقابله با سوختگی­ های جلدی، استفاده از آب سرد و تکه­های یخ بوده که در محل موضع قرار می­دهند، در صورتی که سوختگی ناشی از نوع شیمیایی باشد، ناحیه مربوطه را با آب شستشو داده و از پمادهای روغنی که حالت ژلاتینی دراد و یا از پمادهای حاوی روغن کبد ماهی که روند التیامی پوست را تسریع می­کند، در محل سوختگی مصرف می­نماید.

سپس برای مشورت و راهنمایی بیشتر لازم است با دکتر دامپزشک تماس گرفت، مصرف خمیردندان در محل سوختگی باعث جلوگیری از ایجاد طاول پوستی در گربه گردیده، استفاده از رندۀ سیب­زمینی خام در روی سوختگی دارای روند التیام بوده. استفاده از ماسک ماست کم چرب در روی سوختگی بسیار مؤثر خواهد بود.

سوختگی در گربه

گربه­ های سفید و موکوتاه در اثر تابش نور خورشید به خصوص در فصل تابستان که تابش نور خورشید شدید است. پوست آن­ها را دچار آفتاب سوختگی می­کند. بیشترین ناحیه ­ای که در معرض این نوع آسیب­ دیدگی قرار می­گیرد، لبه­های گوش­های گربه بوده که با استفاده از پمادهای ضد آفتاب سوختگی، می­توان گربه­ ها را از گزند این نوع آسیب ­دیدگی رهایی بخشید.

گربه­ هایی که بدون پوشش مو، در پوست خود هستند و پوست آن­ها تیره نبوده، در تابستان در مقابل نور خورشید بسیار حساس بوده و اغلب دچار این گونه آسیب ­دیدگی یا آفتاب سوختگی پوست می­شوند، لازم است در فصول بسیار گرم و سوزان آن­ها را از دسترسی به اشعۀ سوزان خورشید دور نگاه داشت و در صورت بروز هرگونه حوادث از کرم­های ضد آفتاب سوختگی جهت پوست آن­ها استفاده نمود.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج