0

اندازه گله و استفاده از مادر مصنوعی در پرورش مرغ ارگانیک

تعداد مرغ نگهداری در هر سال بستگی به عواملی تعیین کننده ای دارد .در بخش بعدی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اندازه  گله مرغ ارگانیک  و  مادر مصنوعی توجه کنید.

اندازه گله 

عوامل تعیین کننده در اندازه گله مرغ ارگانیک مانند :

  • مدت زمان نگهداری
  • مقدار زمین مناسب برای پرورش
  • خروجی به عنوان فروش و یا پیشنهاد خرید پرندگان .
  • میزان کشتار: در واحدهای بزرگ ممکن جوجه های قابل تحویل هر یک یا دو هفته یکبار ولی در واحدهای کوچک تنها یک بار در طول دوره پرورش امکان پذیر باشد.
  • مقیاس و بزرگی اقتصاد: مانند قدرت خرید تعداد زیادی جوجه در یک بار
  • مدت زمان رسیدن به وزن نهایی: جنس نر دو هفته زودتر نسبت به جنس ماده به وزن مناسب و نهایی می رسند.

ایجاد آسایش و آرامش برای مرغ ها یکی از نکات مهم و ضروری در اندازه گله مرغ ارگانیک می باشد. که ازجمله این موارد می توان به آشیانه مناسب از نظر: داشتن فضای کافی و مناسب، فضای لازم جهت کرچی (جوجه کشی توسط خود مرغ) عایق بندی مناسب جهت جلوگیری از نفوذ رطوبت، حرارت و بیماری را داشته باشد. همچنین می بایست به یاد داشته باشیم در ماه های گرم تابستان وجود باقیمانده مواد غذایی، بستر و تولید گاز و در ماه های سرد زمستان وجود رطوبت و تراکم بیش از حد پرندگان، می توانند مشکل ساز باشند. البته نباید بلایای طبیعی را نیز در این زمینه نادیده گرفت.

اندازه گله مرغ ارگانیک مادر مصنوعی

استفاده از مادر مصنوعی

استفاده از مادر مصنوعی الکتریکی برای جوجه های کوچک مناسب می باشد. البته مادرهای مصنوعی گازی قابل اطمینان تر و ارزان تر هستند که آنها را می توان با نوع پرندگان برای مقیاس های کوچک و متوسط مورد استفاده قرار داد. نحوه استفاده آن در آشیانه به شکل :

  • نقطه ای
  • بخشی

می باشد. نوع نقطه ای از نظر مقرون به صرفه بودن و کارآیی، موثرتر است. در سیستم استفاده از مادر مصنوعی دارای مزیت هایی است از جمله : با توجه به اینکه حرارت در هوا به سمت بالا حرکت می کند، این دستگاه حرارت را به میزان کافی و در اطراف خود که در سطح جوجه ها می باشد را تأمین می نماید، علاوه بر این از لحاظ تولید انرژی گرمایی ۴۰ تا ۵۰ درصد کارآمدتر از سایر سیستم ها می باشد به همین دلیل باعث صرفه­ جویی به میزان ۵۰ درصد در این بخش می گردد، کف آشیانه را گرم و خشک نگه می دارد، کاهش استفاده از منابع انرژی فسیلی و کاهش تولید کربن و انتشار آن در مزرعه.

دما در کل اشیانه باید یکنواخت باشد. این موضوع را می توان از طریق رفتار جوجه ها دریافت کرد. به صورتیکه اگر در یک منطقه کاهش دما داشته باشیم جوجه ها در آن محدوده ازدحام کرده و این خود ممکن است باعث ایجاد خفقان می گردد. اگر درجه حرارت بالا باشد جوجه ها به گوشه های آشیانه رفته، کسل بوده و له له می­زنند و این گرما خود نیز باعث بروز بیماری کانیبالیسم میشود. در صورت وجود توزیع مناسب دمای پراکنش مناسب جوجه ها را در سطح آشیانه خواهیم داشت.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی
امتیاز شما به مقاله
[: 1 امتیاز از مجموع: 5]
برچسب‌ها:

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج